23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Stadig færre B&O-butikker

Også i fjerde kvartal blev der skåret i audio-producentens detailled. Nu er bunden dog nået, melder B&O.

Siden finanskrisen har B&O mistet hundreder af butikker, og den tendens fortsatte i fjerde kvartal 2013/2014. Ved udgangen af kvartalet havde audio-koncernen i alt 549 B1-butikker, og det var 15 færre end ved udgangen af tredje kvartal.

I Europa var der seks færre butikker ved kvartalets udgang, i Nordamerika en færre, i BRIK-landene ni færre, mens der i resten af verden var en nettotilgang på en.

Også når det gælder antallet af shop-in-shops kunne B&O notere en nettotilbagegang. Antallet af SIS’er faldt således med 22 sammenlignet med tredje kvartal.

- Bang & Olufsen arbejder fortsat hen imod en distribution med færre, mere produktive butikker, hvilket vil gøre forhandlernetværket i stand til at investere i service, events, marketing, butiksindretning og andre kundefokuserede aktiviteter, som yderligere vil styrke kundeoplevelsen og sikre en stærkere langsigtet vækst for Bang & Olufsen og netværket, skriver B&O i sit årsregnskab.

Til gengæld forventer B&O nu at have nået et passende niveau for antallet af butikker.

- En stabilisering af antallet af B1/SiS forhandlere forventes, og væksten vil primært komme fra øget salg per forhandler, skriver B&O med henvisning til den omsætningsvækst på 5 procent mand forventer i 2014/2015.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|